۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۵۵۸۳۴۹
نقوی حسینی در گفت‌وگو با رسا:

آمارهای دولت آمال و آرزو است | وزرای میلیاردی نمی‌توانند مشکلات را حل کنند

نماینده مجلس با اشاره به اینکه در اقتصاد مقاومتی اتفاقی در کشور رخ نداده است، تاکید کرد: آمارهای ارائه شده از طرف دولت تنها آمال و آرزو است.
نقوی حسینی

سیدحسین نقوی حسینی، نماینده مردم ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره «تحقق شعار سال ۹۶ توسط دولت» اظهار داشت: علیرغم اینکه سال ۹۶ با نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده بود، اما دولت عملکرد موفقی نداشت. باید گفت که در اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اتفاقی در کشور رخ نداده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی آمارهای ارائه شده از طرف دولت در زمینه اشتغال را آمال و آرزوهای دولت دانست و خاطرنشان کرد: در واقعیت هیچ کدام از این آمارها محقق نشده است.

نقوی حسینی با اشاره به آمار ارائه شده از سمت تامین اجتماعی و وام‌های خود اشتغالی که در آمار اشتغال دولت استفاده می‌شوند گفت: همه این موارد به اشتغال ختم نمی‌شوند و تعدادی از آنها خود بیمه‌گر هستند.

وی افزود: شواهد نشان می‌دهد که در ۵سال گذشته نه تنها در کشور رشد اقتصادی رخ نداده، بلکه این رشد منفی هم بوده است.

نقوی حسینی با اشاره به شعارهای انتخاباتی رییس جمهور با این مضمون که نباید به آمار مرکز آمار بسنده کرد و باید وضعیت جیب مردم را دید، اظهار امیدواری کرد که آقای روحانی همچنان بر این اظهارات پایبند باشند.

نماینده مردم ورامین در خانه ملت یکی از مشکلات این دولت را نگاه به بیرون دانست و گفت: دولت منتظر است از خارج از کشور مشکلات برطرف شود.

وی این نگاه را غلط برشمرد و افزود: تا در حوزه سیاستگذاری اقتصادی نگاه دولت تغییر پیدا نکند نه رکود از بین می‌رود، نه رونق به وجود می‌آید و نه اشتغال محقق می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دومین مشکل دولت را فساد اقتصادی موجود در نظام اجرایی کشور دانست و تاکید کرد: باید بپذیریم که امروزه بدون پول و پارتی در کشور نمی‌توان کاری از پیش برد.

نقوی حسینی خاطر نشان کرد: ابتدا باید این معضل را پذیرفت سپس با آن مقابله کرد، اگر بخواهیم با شعار «اقتصاد کشور را ناامن سازی نکنید» پیش برویم، بهبودی حاصل نخواهد شد.

وی این دولت را مرفه و تجملی معرفی کرد و گفت: وزرا و معاونین میلیاردی نمی‌توانند گره‌های کشور را حل کنند./۸۵۶/ت
۳۰۲/ق

ارسال نظرات